Dag 11

23 augustus 2019 - Medellín, Colombia

Dag 11

Medellin

Uitslapen! Ofja, voor ons nu wel 😂 om 9u begint de stadswandeling.
Voor het eerst een vrouwelijke gids.
We gaan met taxi's naar het metro station.
Daar gaan we met de metro (voor mij de allereerste keer in een metro 😊, niet zo leuk.. zaten propvol kreeg het dus benauwd en natuurlijk weer misselijk) naar de kabelbaan.
Wauw! Dat was zo mooi. Van beneden naar boven zie je zo duidelijk het verschil van arm naar nog armer en armer. Wij gaan helemaal naar boven naar Comuna 1. Onderweg kijk je naar beneden naar de vavella wijken en soms zie je iets op daken geschilderd bijvoorbeeld een flamingo en een aap.

Eenmaal boven aangekomen wacht ons een prachtig uitzicht!
Wat een grote stad!

Hierna gingen we naar het centrum. Waar de beelden van botero staan. Ook is het dit weekend bloemen festival dus staan er allemaal kraampjes. Helaas heb je niet echt veel tijd om lekker rond te neuzen. 20 min inclusief plassen. Daarna wat uitleg over de stad en dat was het. Totaal 4 uur. Maar klopt niet helemaal. Voordat ze de tram kaartjes had geregeld waren we alweer een half uur verder. Zoiets kan je ook van te voren regelen denk ik dan.
Maar het was wel echt heel leuk en mooi. Mooie gebouwen ook.

Hierna hadden we vrije tijd.
Eigenlijk wilde ik wel naar comuna 13 bekend van wie is de mol. Maar dat was nog best een heel gedoe met bussen en metro's dus toch maar niet gedaan. Geen spijt gehad want we zijn met een groepje gaan lunchen (terug gelopen). Ja we lopen hier best veel haha.
Was wel lekker en niet duur. Soort van truck I pan. Daarna gedoucht en de stad in gegaan om wat foto's te maken.
Toen op een terrasje beland en later nog samen met Geert demi en anuska naar een afro concert geweest! Zo leuk om mee te maken.
Stonden allemaal mensen te bbqen. beetje zoals wij op het strand doen haha. Heel groot podium. Een en al gezelligheid. En wat kunnen ze dansen, om jaloers op te zijn 😜

1. Trudy:
    23 augustus 2019
    weer een mooi verhaal gladys
  2. Jopie van Rij-Bollemeijer:
    24 augustus 2019
    Genoten van je verhalen. Mooie foto's van een mooi land.