Dag 12

29 augustus 2019 - Dibulla, Colombia

Vandaag een hectise dag..
Ik woon al meer dan 11 jaar op Curaçao maar ben nog steeds van de tijd haha.
En zéker als je gaat vliegen.
We zouden om 11:07 vliegen. En de bus zou om 8:45 komen. Uurtje rijden.
Bus bleek er sochtends vroeg gewoon al te staan.

Onderweg 5min gestopt, heel mooie uitzicht!
Eenmaal aangekomen op de luchthaven was er een hele lange rij, en die rij ging heel sloom en naar meerdere landen. Kom je dan aan met een groep van 25.
Inmiddels na lang wachten was het al half 11. Ik dacht dit halen we niet!
Sommige hun handbagage was iets te groot. Echt belachelijk gewoon centimeter werk, maar goed. Die moesten bij betalen. Op de reisbescheiden van nrv stond dat je 23 kg mag meenemen. Was dus niet zo. Hier mocht je 20. Maar goed dat deze weegschaal iets anders aangaf als hato 😂

Eindelijk aan de beurt. En toen kwam het.. we moesten kei hard rennen naar de douane. Toen naar de gate en gelijk instappen in t vliegtuig..
Maar we hebben het gered..pfff
Dan denk ik echt vertrek wat eerder haha.

We werden met iets grotere busjes naar een plek gebracht. Ongeveer 2 uur rijden.
Vanaf hier konden er geen bussen meer door. Over de onverharde wegen.
Toen overgestapt op kleine busjes. Of je kon de motor taxi kiezen voor een paar gulden. Dat wilde Kristel en ik natuurlijk wel. Zei rijd thuis ook motor.
Heel leuk! Die jongen kwam uit Venezuela. ik in m'n gebrekkig Spaans uitgelegd dat m'n broer daar ook woont 😂

En dan komt nu het allerergste.
Ja je kan me een prinsesje, of verwend nest noemen. Ben ik denk ik ook wel haha.
Maar we kwamen aan in onze cabanas... Nee niet zoals bij Cabana beach helaas.
Een hutje met palapa dak. Deuren van stokken hout. Overal kunnen beestjes door. En dan t allerergste... De badkamer. Ofja.. de buitendouche en toilet.
Zonde afdak.
Met een muurtje.
Aino dacht ik.
Dit is echt niks voor mij. Spinnen plakkies. Bah.
Meerdere dachten er hetzelfde over. Zelfs eentje had er allemaal mieren in z'n bed dus van kamer gewisseld.
1 fam had van te voren een upgrade geboekt in een park. Had ik dat ook maar gedaan. Kan dat nu nog? Help...
Weet je wat t ergste is.. je voelt je er niet veilig. Ofja de beesten zijn ook heel erg. Maar de deuren kunnen ook niet goed op slot. En 1 schop of beter gezegd tikje en de deur ligt eruit.

Margo en Kristel hadden aangeboden dat ik bij hun kwam logeren. Vond iedereen ook wel een prettiger idee. Mijn hutje lag ook best achteraf. Eerst dacht ik nee laat maar. Daarna toch maar op t lieve aanbod ingegaan.. hun hadden wel nog een stukje palapa dak boven t toilet. Dus werd je niet nat als t zou gaan regenen.

Om half 8 zouden we gaan eten. Maar omdat er een paar naar de dokter waren vanwege verkoudheid en diarree. (Bleek later achteraf, na de vakantie  een longontsteking te zijn!!)Gingen wevnaar t restaurant lopen. Ik dacht echt dat we in de middle of know where beland waren maar opeens na even lopen waren we in een kei gezellig straatje beland. Gewoon op een zandpad restaurants en barretjes.

We hadden het eten in t hotel al doorgebeld.
Maar dat was blijkbaar niet aangekomen.
Ik dacht er moet alcohol in dan slaap ik goed straks. Dus bestelde een cocktail. Duurde maar een half uurtje voor ik hem kreeg. Als t niet langer is.
Je raad het al.. het eten duurde ongeveer 2 uren..
Iedereen heel moe en versuft aan die tafel.
Het personeel was heel aardig en verontschuldigde zich voor het lange wachten.
Het eten was heerlijk! Gelukkig maar.

Toen we terug waren gelopen, ja dan moet je gaan slapen.. ik had nerveca (soort inslaper) meegenomen. Een chateau meiland opgezet en ik kon wel slapen. Klamboe goed ingestopt. Ik hoorde overal plakkies en muggen etc. Geen airco dus fans aan.

Zoals je ziet heb ik t overleefd

Toevoeging: ons pap zat me helemaal gek te maken met filmpjes. Van zichzelf. Waarin ie zo blij voor me is hoe ik in dat hutje moet slapen. En niet met de knappe barman mag praten ahhaha. En dan lacht ie zelf nog t hartst om zichzelf 🤣

1. Jeanny van Schaijk:
    30 augustus 2019
    Hahaha maar we hebben wel gelachen😂😂😂
  2. Erica:
    Oeps, wat een avontuur. Gelukkig heeft Kras alleen hotels 😉
  3. Truus:
    30 augustus 2019
    ja het is niet allemaal luxe zoals je gewend bent
  4. René van der Linden:
    4 september 2019
    Wat een belevenis! Niet allemaal soepel en luxe, maar dat is achteraf toch ook een mooi avontuur? Leuke verhalen, Gladys. Bedankt!