Dag 13

12 september 2019 - Tayrona National Park, Colombia

Dag 13

Half 8 vertrekken we met een groepje van 8 (inclusief Geert, het is z'n vrije dag maar hij wilde wel graag mee) naar Tayrona national park.
Eerst met de motortaxi dan de bus. Ongeveer een uurtje rijden.

Eenmaal aangekomen regelt Geert de kaartjes. We delen zijn kaartje omdat t z'n vrije dag is.
We verheugen ons op de "wandeling".
Het zou een vlakke wandeling van 2,5 uur zijn. Dan zou je bij een mooi strand aankomen.

Een ding was waar.. het was een mooi strand..
Alleen zag je het amper door de hordes toeristen.. honderden leek t wel. De strandjes die je tussendoor zag waren super. Heel rustig. Alleen kon je daar niet zwemmen 😂

Dat andere... Van een wandeling was zeker niet waar!
Man man man. Wat een helse tocht. Echt niet normaal. Heb bij ons aantal keren de christoffelberg beklommen. Nou dat was een eitje vergeleken dit.
Tussendoor staan er mannetjes met waterijsjes en fris. Gelukkig! Elke keer als je wat zee ziet denk je we zijn er maar nee.. mag je niet zwemmen, te ruw.
Na 2,5 uur lopen hebben we eindelijk t strand bereikt. Als ik t van te voren had geweten had ik het niet gedaan. Ik woon op een eiland omringt door strand dusja... T was wel mooi hoor! Maar om daar zo lang voor te lopen. Je kon ook een paard terug nemen. Maar dat deed niemand. En ja, ik heb nu echt spijt dat ik dat niet heb gedaan!
Waarom?
Heb allemaal blaren op m'n tenen!
We hadden gezwommen dus dat zand dat schuurde natuurlijk. En ja ook al lijkt de terugweg meestal korter.. het was toch echt ook 2,5 uur.

En dan denk je er te zijn geweest..
Met de bus terug naar het hotel, ehm ik bedoel hutjes. Maar die kunnen hier niet komen dus óf motor taxi of lopen. Natuurlijk ging iedereen weer lopen pff. Nóg een half uur extra, wil me dan ook niet aanstellen maar man wat een pijn aan m'n voeten had ik. Maar ik zag wat souvenir shops dus een kadootje voor mama gekocht.

Ik weet nu wel dat m'n conditie goed is. Daar had ik geen last van. Spierpijn ook niet. Alleen die blaren. En doorprikken gaat hier niet echt alles zit vol zand. Vanavond als we in Cartagena zijn dan maar proberen.

Ik zal t filmpje ook plaatsen toen ik er bijna was.. haha. Kan er nu wel om lachen 😜

Eenmaal aangekomen ging ik met demi en Geert zwemmen. Gewoon wat in t hotel te eten besteld. Spaghetti. Margo en Kristel waar ik logeerde gingen wel uit eten. Ik kon geen meter meer lopen haha.
Maar nog ff zitten kletsen met Anuska en Demi, wat foto's bewerkt en naar bed gegaan.
T was toch wel een mooie maar lange en vermoeiende dag.

1. Trudy:
    13 september 2019
    wel goed voor de conditie ha ha