Dag 2

29 juli 2019 - Villa De Leyva, Colombia

Vandaag de eerste dag in de bus.

Eerste stop zijn de zout kathedralen.

Ik zal niet teveel over de geschiedenis vertellen, niet omdat ik het vergeten ben 😜

Ik zou het zo beschrijven:

Je komt binnen in een donkere grot/hal met lampjes. En zout aan de wanden. Ja heb het geproefd, echt zout..

Dan kom je verschillende gangen tegen met kruizen die mooi verlicht zijn.

En dan uiteindelijk de kathedraal. Heel mooi! Ik moet wel zeggen dat het voor mij iets teveel kruizen waren, als ongelovige haha. Maar mooie foto’s kunnen schieten.

En dan... een bus reis met heel veel bochten...

De meeste van jullie weten wel dat ik wagen ziek word, ik had sochtends daarom ook al een pilletje genomen.. maar dat mocht niet baten. Ik zat in het begin vooraan, maar was best krap. Dus ben achterin gaan zitten, slechtste idee ooit.

Moest naar voren rennen zo misselijk. Net op tijd een zak gevraagd.

Details zal ik besparen.

Op dat moment denk je echt en dit is pas t begin vd reis...

Gelukkig maakten we een stop om even wat frisse lucht te hebben en wat te drinken. Vond niemand erg haha.

Verder ging het best goed.

Onderweg gelunched in een stadje. Niet zo lekker. Stuk vlees met een beetje vet kan oke.. maar een stuk vet met een beetje vlees .. nee. De groente soep en rijst waren wel lekker haha.

Aangekomen in Villa de leyva, een heel mooi knus wit dorpje,gingen we even naar de kamers (nadat de koffers boven waren, bij al mn reizen werd het altijd gesjouwd hier dus niet maar had het gewoon gevraagd haha). Daarna dorps wandeling en met zn alle uit eten. Heel knus gezellig restaurant.  Nu maar iets genomen wat ik herkon. Hamburger met friet. Was een grill restaurant met live muziek. Eten was erg lekker!

Na het eten gingen de meeste naar t hotel terug wat op loopafstand was. Ik was ook moe maar t was zo gezellig. Echt n hele leuke groep. Sommige hadden op tv een spel gezien dat ze met stenen in klei gooien en er kruid af gaat. Dus samen met de reisleider en een paar medereizigers gevraagd waar ze dat spelen en op zoek gegaan. Ergens achteraf in een schuur waren ze bezig. Wat een moeilijk spel!

Je hebt langere en kortere afstanden. Ook al hadden de lokale mensen de baan afgehuurd gunden ze ons ook ff! Zo leuk. Ik deed een hele korte afstand maar noem het beginners geluk.. in 1 keer raak!

Mooie afsluiter van de dag.

Slapen ging niet zo goed door t hotel, niet heel zuiver en insecten maarja..

Voor foto’s kijk op facebook

1. Lenneke:
    29 juli 2019
    Ach arme ziel, weer zo ziek in de bus. Dat kan ik me nog wel herinneren ja....
    Lijkt me erg mooi, die zout cathedraal...
  2. René van der Linden:
    29 juli 2019
    Weer een leuk verhaal en wat beleef je veel in zo'n korte tijd! Ik heb de foto's gezien. Prachtig! Vooral die van die engel: wauw! Veel plezier verder en blijven schrijven en fotograferen, hoor. :-)
  3. Erica:
    Weer heel veel gedaan deze dag, leuke en mooie foto's
  4. Jeanny van Schaijk:
    29 juli 2019
    Goed bezig meid,ga zo door💋
  5. Bram:
    Gatverrrr, kost, spek met klein stukje vlees, hotel niet zuiver en insecten. Ach kan erger Gladys 😂😂😂. Details besparen hoeft niet hoor. Maak je verhalen maar lekker smeuïg, maakt niet uit. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's
  6. Alja:
    8 augustus 2019
    Wat lastig die bus, als je wagenziek wordt bla. Gelukkig zag (op het stuk vet na) de dag er goed uit.