Dag 10

19 augustus 2019 - Medellín, Colombia

Ik zit dit nu te schrijven vandaag, in de bus. Om 7uur vertrokken we. Om 10u stopten we om het meegenomen ontbijt (lees: zweterige plakbroodjes en fruit) te eten.

En vanaf toen was het heel vaak stil staan. Rijden. Stil staan. En ow, nu weer rijden. Echt niet normaal. Ze zijn hier overal in Colombia aan de wegen aan het werken. Dus laten ze steeds op 1 baan een aantal auto's door en dan kan je goed een half uur stil staan.

William word er ook vermoeiend van. De fooi voor hem is al in een envelop gedaan. En ik ga zo ff wat op een papiertje schrijven. Heb Adriana m'n schoonzus wat laten vertalen. Hij kan alleen Spaans.

Omdat ik de hele reis naast hem heb gezeten is t voor mij denk ik toch anders dan de rest. Ik deel toch m'n eten met hem haha. Chips,koekjes😂

Hij is ons nu af aan het zetten in Medellin. En gaat zelf dan terug naar Bogota. Hoop dat ie wel eerst gaat slapen maar vermoed van niet.

Zijn nu al voor de 5e keer moeten stoppen. Ene keer 5 minuten andere 10 of 20. Het is nu bijna half 2..

Geluncht! Met een heel mooi uitzicht. Lunch zelf was niet zo lekker haha tosti met kaas alleen was het niet echt geroosterd. En frietjes,meer aardappelen 😂maar met drinken erbij maar 8 gulden. Echt goedkoop.

In het restaurant op t papiertje van het bestek te tekst geschreven en visitekaartje erin gedaan voor als ie de foto's wilt. Daarna gegeven. Was er heel blij mee. Mooi om te zien.

Nu, na de lunch. Zou het nog 2 uur rijden zijn. Ben benieuwd.

Haha William vraagt of we in medellin een foto gaan maken. Selfie.

Ik denk dat als je alleen reist dat je sowieso meer hebt met de leiding. Was vorig jaar ook zo. Nog steeds contact met bee en Emanuel.

En dan is t afscheid daar. Ik mocht de envelop met fooi geven.

Iedereen had al een handje gegeven en liepen met hun koffers naar t hotel. William kreeg z'n selfie😜

Hij had ook Facebook en vroeg of dat we vrienden werden. Tuurlijk. Leuk! Kan ik thuis ook mn spaans blijven oefenen 😂

Lange dag, zat erop.. dacht ik 😜

We wilden (met z'n 7en) een restaurant zoeken. Gaat best lastig omdat veel vol zat voor 7 personen. Dus liepen we verder. Hier konden we terecht. Werden wat tafeltjes aan elkaar geschoven, waren wat kleiner. Maar we hadden genoeg ruimte. En toen besloten er twee te gaan! Nee te weinig ruimte en luide muziek. En ze stapten op.

Dus wij beetje verbaasd.. maar goed. Iedereen moet weten wat ie zelf doet het is tenslotte vakantie. Dus wij dachten. Oh dan kunnen we nu wel naar dat ene restaurant! En ja hoor je raad t al haha. Daar zaten zei ook..

Dus wij maar doorgelopen.

Zijn we Italiaans gaan eten. Een lasagne.. oké ik eet normaal niet super snel. Maar had hem denk binnen een minuut op! Zo weinig was t! Echt waar. De tiramisu achteraf was groter haha.

Na het eten gingen we (de jongeren) nog wat drinken. Eerste cocktailtje hier.

Was erg gezellig!

Morgen konden we enigszins uitslapen.

Om 9u begon de stadswandeling.

1. Jeanny van Schaijk:
    19 augustus 2019
    👍👍
  2. Joke:
    19 augustus 2019
    Leuk om je zo te volgen. Mooie foto's ook.
  3. Roel Nienhuis:
    20 augustus 2019
    Leuk verhaal weer, Gladys. De foto's zijn uiteraard ook prachtig!
    Naast dat je veel geduld moet hebben (waar hebben wij dat meer gehoord? ;-) ), is het met het eten ook soms een veldslag om aan iets behoorlijks te eten te komen. Erg leuk om te lezen! :-)
  4. Truus:
    20 augustus 2019
    is een kei moi reisverslag