Dag 9

17 augustus 2019 - Cocora Valley, Colombia

Ontbijten met rijst, arepa en ei.

Rijst krijg ik er sochtends niet in😂

Vroeg vertrekken. Half 8 wegrijden.

Vandaag word een hele leuke dag waar ik echt naar uit heb gekeken.

Ik dacht dat het zonnig en warm zou zijn.. Dat was het ook in het begin.. ik had al een korte broek en hemdje aangedaan. Je kon de spullen in de bus laten want we zouden pas einde vd dag de bus terug zien. Hele dag gaan we met jeeps rondrijden. Genaamd Willies.

Eenmaal in de Willie was t koud! Zit ik dan haha.

De gids van vandaag zat bij ons mee achterin de jeep. Als ik t te jou kreeg mocht ik z'n jas wel lenen. Valt me op. En vooral de Nederlanders hier haha. Dat ze hier zo aardig zijn allemaal. En iedereen groet elkaar. Ik ken dat natuurlijk wel van Curaçao, Antillianen groeten ook altijd. Nederlanders vaak niet 😉

Onze eerste stop, Vallei de cocora.

Oftewel metershoge waspalmbomen.

Owja, had het nog steeds koud dus kreeg een vest van iemand. Eenmaal boven door het lopen warm gekregen.

Ongeveer een wandeling van een uur brengt ons boven het prachtige uitzicht. En niet alleen boven. Elke meter is zo mooi. Wel paar mooie plaatjes kunnen schieten denk ik. Zo nu even lekker genieten.

Ja, en dan naar beneden 😂

Zelfde als de Christoffel berg vind ik naar beneden het lastigste. Zo stijl! Werd aangeraden om zichzaggend de berg af te gaan.

Dat heb ik geweten. Volgende dag ligt m'n teen nagel er half af. Auw.

Tussenstop.

We stoppen in een knus dorpje. Met jawel. Een vierkant plein in t midden. We hebben ongeveer 50 min de tijd om rond te lopen. Eindelijk souvenir winkeltjes. Hebben we haast nog niet gezien!

Paar kleinigheidjes gekocht en weer door. Owja en natuurlijk ff naar de baños.

Lunchtijd.

We stopten met de Willies bij een leuk restaurantje. Je had keuze uit 4 gerechten. Vis vegetarisch of kip. Dus maar kip genomen haha. En een lekkere shake. Prachtige locatie!

Volgende stop de koffie inca.

Ik lust geen koffie 😂Maar was heel interessant om mee te maken.

Gelukkig had ik wel m'n regenpongo bij iemand in de tas gedaan! Want het regende en we moesten met een mandje koffie fruit gaan plukken. Ja fruit want het heten dan nog geen bonen 😉het is nu niet het seizoen dus we zagen weinig rode. Die moet je dus hebben.. geen wonder dat we niks zagen, geert had ze geplukt en zat ze naar iedereen te gooien 😂

Daarna werden ze afgepeld. En zagen we het verdere proces. Natuurlijk kreeg je koffie. Netjes afgeslagen haha. Wel slokje geprobeerd. Bah 😂

Het avond eten was net als gisteren inclusief.. maar ze kwamen dus aan met vis.. ja dat lust ik niet. Is van tevoren ook nooit gevraagd aan mij of ik wel of geen vis lust. Maar de gids van vandaag, Philippe, regelde dat ik wat anders kreeg. Een knoeiharde vega burger haha. Nu wilde er meerdere geen vis😂Bleek achteraf dat er eigenlijk maar een paar vega burgers waren en eigenlijk niet voor ons. Maakte mij zelf ook niet uit ook al had ik alleen maar rijst. Maar goed. Had weer gegeten.

Vandaag was er ook iemand jarig dus taart geregeld en gezongen.

Savonds nog gebiljart met de jongeren. Kan er alleen niks van maar was leuk.

De ouderen zaten in de jacuzzi.

Morgen vroeg op om 7u vertrekken

1. Jopie van Rij-Bollemeijer: