Dag 8

12 augustus 2019 - Popayán, Colombia

We beginnen de dag met een stads tour. Hele mooie witte stad. Popoyan.

We gingen ook een universiteit binnen. Zijn ze denk ik wel gewend al die toeristen op school.

Alles is heel koloniaal.

Onze gids was nog erg jong en moest de volgende dag een examen doen.

Hoeveel duiven hier vliegen, niet normaal!

En ze komen met honderden tegelijk op je af  aangevlogen.

Hier in Colombia heb je in elke stad een park/plein. Allemaal vierkant en allemaal een beeld in het midden. Meestal van Simon Bolivar.

Op zo'n plein is veel lokale bevolking.

Mooi om te zien. Ook is er altijd een kerk tegenover.

Er is hier 1 gekleurd gebouw. Oranje. Hierin worden de examen uitreikingen gedaan.

Na een paar uur rijden komen we aan in buga.

Daar gaat iedereen op eigen houtje lunchen.

Nou ja.. Tom de andere reisleider z'n laatste dag. En hij woont hier ook. We gaan vanavond afscheid nemen van hem. Maar hij wilde heel graag naar een Hollandse frietzaak en die zou hier ook zijn.

Ik hoef dat dus niet haha kan ik thuis ook krijgen 😂maar ik volgde de rest maar. Al 20 min gelopen nog niks te zien..  gelukkig ging een andere familie ook terug en kon ik met hen mee. Lekker lokale empanadas gegeten. En we hadden nog tijd over voor het pleintje en de kerk.

De anderen kwamen met (nee de frietzaak was dicht haha😂) burgers aangelopen. Sommige met een taxi terug gekomen. Niks gezien van de stad 😆

Het was al laat. En weer uren gereden.

De politie is hier heel corrupt. En we zijn al meerdere keren tegengehouden door de politie en dan willen ze smeer geld. Dit keer 80.000 ongeveer 50 gulden. Echt erg. William moest mee naar z'n auto. Duurde kei lang.

Voor we eenmaal bij t hotel waren was t laat en was iedereen moe.

Kregen eten van t hotel. Soort van nasi en friet. Goede combi 😂

Sommige gingen nog zwemmen of in de jacuzzi. Ik wat foto's bewerkt en nog wat zitten kletsen. Daarna lekker naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trudy:
    13 augustus 2019
    weer een mooi verhaal gladys
  2. René van der Linden:
    13 augustus 2019
    Een bijzondere tocht door een bijzonder land.... Ik heb veel van je verslagen geleerd!
  3. Roel Nienhuis:
    13 augustus 2019
    Wel heel apart: Hollandse friet in Colombia. :-)
  4. Jopie van Rij-Bollemeijer:
    24 augustus 2019
    Friet uit Nederland haha die Nederlanders kwamen overal.