Dag 1- Bogota

28 juli 2019 - Bogotá, Colombia

[bekijk de foto’s op facebook, hier uploaden ze te langzaam]

24-07-2019

Aankomst bogota,

Nog nooit zo kort gevlogen, 2 uur en 20 minuten!

Ook nog nooit zo lang moeten wachten bij immigratie, meer dan een uur!

Bij aankomst had ik al via NRV een taxi geregeld, maar ik kon mijn naam in eerste instantie niet vinden. Na nog een rondje lopen en alle vragen over of ik een taxi nodig had met “No” te hebben beantwoord zag ik m’n naam. 😂

Eenmaal aangekomen in het hotel was het al 10u savonds en tijd om naar bed te gaan. Nadat ik eerst mn toilettas had schoongemaakt want alles zat vol shampoo en creme.. denk je al een reis pack te kopen dat het dan wel goed is en niet kan lekken...

25-07-2019

Om 5u klaar wakker. Ook al is het maar 1 uurtje tijdsverschil.

Dus maar gaan douchen en ontbijten. Zó benieuwd naar de groep.

Zag ik nederlanders, dacht die horen bij de groep.. nee ze gingen alleen reizen..

Uiteindelijk kwamen er twee meiden, Demi en Anuska, naast me zitten die van de groep waren. Klikte meteen! Super leuk. Toen de rest omtmoet. Hele diverse leuke groep. Alle leeftijden.

Er was trouwens een misverstand. Zei hebben nog staan wachten op het vliegveld op mij! Haha. Ze kregen te horen dat er nog 1 iemand miste en nog bij de duane was. Ik dus.. niet bij de douane maar nog lekker in ‘t zwembad op curacao 😂

Vandaag stond er een stads wandeling op de planning. De gids vertelde dat we heel erg geluk hadden want het was zonnig! In Bogota is het meestal grauw en regen.

Na veel mooie graffiti kunst te hebben gezien en een frozen cappuciono te hebben gedronken. Wat trouwens super aardig van de reisleider Geert was. Ik had nog niet kunnen pinnen, dus geld van hem geleend. gingen we naar het museum van botero.

Botero was een schilder met een eigen stijl. Dat kun je wel zien aan de foto’s

Daarna door naar het goud museum. Hele mooie show met geluid en lichten wat op het goud viel.

Vanaf hier waren we vrij tot de volgende dag.

Samen met de reisleider en een groepje gelunched. Ik dacht ik bestel empanada’s en arepas. Ze zeiden dat het hele kleine hapjes waren....

4 empanadas! Wel heel erg lekker! En die arepas... ja ik had het verkeerd begrepen. Misschien toch niet op school mn spaans moeten laten vallen 😂ik dacht carne arepa... lijkt op papiaments dus dacht vlees arepa.. kreeg ik spekjes en een arepa.. stond dus nog iets voor 😂maar is wel opgegaan door Geert haha, net een vuilnisbak 😜

Smiddags met dezelfde groep een stuk omhoog gelopen om vervolgens met een kabelbaan omhoog naar de monserat kerk te gaan.

Voor mij de eerste keer in een kabelbaan. Wauw echt geweldig! En als je dan boven komt! Niet normaal... zo mooi!

Dat uitzicht! We gingen met regen omhoog maar gelukkig was het droog boven en scheen zelfs de zon even.  Ik kan er nog veel over zeggen maar kijk de foto’s maar 😜Ik heb niet zoveel met kerken maar binnen was wel mooi! Mooie glas in lood kunst.

Eenmaal terug in het hotel ben ik met Demi en Anuska wat gaan eten in een italiaans restaurant. Lasagna... altijd goed.

Maar dan komt de rekening... niet duur hoor. Maar dat geld! Ik raak in de war met duizenden en honderden haha. 30.000 is ongeveer 17 gulden. Dus t duurde wel even voor we geteld hadden.

Daarna lekker douchen en naar bed. De volgende dag wekker om half 6... we vertrekken al vroeg naar de zoutkathedralen.

1. Erica:
    28 juli 2019
    Dat was een goed begin van een mooie reis.
  2. Chris van den Heuvel:
    Boeiend geschreven...leuke start.
  3. Trudy:
    28 juli 2019
    erg leuk om te lezen gladys ga zo door
  4. René:
    28 juli 2019
    Haha, al zoveel beleefd in zo’n korte tijd! Leuk opgeschreven 👍🏻
  5. Jeanny van Schaijk:
    28 juli 2019
    Lekker naar je zin zo te horen.
    Geniet ervan.
    Ben benieuwd naar t volgende verhaal
  6. Jeanny van Schaijk:
    28 juli 2019
    Super leuk om te lezen meid,ga zo door💋
  7. Jacobien:
    28 juli 2019
    Fijn dat het klikt met je groep, is toch altijd even spannend!
    Op naar de volgende ervaring , geniet ervan.
  8. Roel Nienhuis:
    28 juli 2019
    Leuk je avonturen te lezen! Altijd spannend. Fijn ook dat je een leuke groep heb getroffen. Foto's zijn erg mooi! Nog even nieuwsgierig naar die arepa: wat was dat nu precies? Hier smullen wij van de arepa di pampuna. Heerlijk!
  9. Alja:
    28 juli 2019
    Super mooie foto's Gladys, leuk verhaal. Voelde vast een klein beetje onzeker, toen je de groep nog niet gevonden had. Fijn dat het klikt.
  10. Jopie van Rij-Bollemeijer:
    28 juli 2019
    Heb met plezier gelezen. Prachtige foto's. Ga door we zijn benieuwd naar de reis.
  11. Lenneke:
    29 juli 2019
    Ineens dacht ik, oh ja ik had ook ingeschreven voor je reisblog! Leuk iets te lezen over Bogota! Daar komt mijn zwager vandaan. Hij heeft daar nog familie wonen.
    Heel veel plezier met je verdere reis.